Regpack Reviews

Regpack

4.4 (354)
Web based software for online registration and payments.

Overall rating

4.4 /5
(354)
Value for Money
4.4/5
Features
4.2/5
Ease of Use
4.0/5
Customer Support
4.3/5

91%
recommended this app
Sort by

354 Reviews

Kayla
Overall rating
  • Used Daily for 1-5 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support

Using Regpack has STREAMLINED and REVOLUTIONIZED our summer program registration process.

Reviewed on 30/05/2018

Pros

Filtering options, pulling reports, in-software messaging system, professional look-- Regpack has truly changed the way that we register for our summer program. Everything was so simple to use for our parents who are constantly on the go. Everyone at Regpack has been extremely helpful, courteous and professional in each interaction. I could sing Regpack's praises from the mountaintops.

Cons

Email Server issues, lack of personalization/customization in the messaging system-- these are truly the smaller issues that I've had with Regpack. As a communications coordinator, I want our brand to be consistent throughout every platform and communication medium; however, I realize that the messaging system could possibly be built out so that all messages look the absolute best.

Response from Regpack

Wow, Kayla, so great to hear that Regpack as revolutionized your registration process!

With all the free time you have from streamlining your registration process, seems like you deserve some free time up to a beautiful mountain top to singe our praises, and enjoy a nice picnic and the views!

Thanks so much for your feedback and being a part of the Regpack family!

Erin
Overall rating
  • Industry: Hospitality
  • Company size: 11–50 Employees
  • Used Daily for 1-5 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 7.0 /10

So many options!

Reviewed on 16/02/2021

Pros

We've been frustrated by the lack of options in other registration software. The way Regpack is set up, we can do pretty much anything we want. We especially love the payment plan options and that they are completely customizable and automated.

Cons

Because there are so many possibilities with Regpack, the learning curve has been steeper than with previous systems. Previous systems we used prioritized ease of use, but that also meant that are options were extremely limited. Luckily, we had a project manager to help us through setting up the system, this was invaluable.

Response from Regpack

Erin, we're so happy that we're able to offer the flexibility you need to charge clients on your terms and that our Project Manager was able to walk you through building out a customized system that is successful for you!

Elizabeth
Overall rating
  • Industry: Education Management
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used Daily for 6-12 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 1.0 /10

customer support

Reviewed on 30/06/2021

Non-productive; as I cannot use their reports. Contacted support about this. They said they would...

Non-productive; as I cannot use their reports. Contacted support about this. They said they would look into it. But then, 3 months gone by, no change. Thus, I gave up.

Pros

MANY knobs for adjustment (but, it because also its issues)

Cons

1) Having a lot of knobs is a good thing ONLY when it helps customers' productivity. Often one size fits all is not the best solution.

2) The system requires a somewhat tech-savvy administrative staff to manipulate. COMPLETELY defeat my purpose to subscribe the service; as I have already written in-house one myself, except customer portal portion. To get it right, hiring an admin staff who do not have reasonable technical skill is not suitable.

3) Technical support needs to be patient listening to customer's issue; instead of coming across dismissive. One of them often went off the tangent to talk about many details that I have already known; but still not answering my question. I am always left frustrated and exhausted after talking to your support; as he finally got to answer my question after 10-20 minutes having him talking most of them instead of trying to understand my issue. I understand he wants to make sure to give me as many details as possible; but it is ONLY effective IF it focuses on understanding my question first. Another one was just wrong, and often came off dismissive.. Once, she just told me I should run it on firefox instead of Chrome instead; and nothing she could do to help!? She must think Chrome with over 70% user market is not a crucial , but I should just focus on firefox (with less than7% user market).

4) searching thru their knowledgebase is like finding a needle in a hay stack.

5) report misses clarity on students' info.

Response from Regpack

Hi Elizabeth, thanks for all of this constructive feedback. I understand that you came to Regpack after using a home built system, so I can understand how there wasn't always a 1:1 with the report data you wanted and what Regpack can pull for you. Regpack is highly customizable and allows for organizations to build out an onboarding flow and database that is very powerful. After reviewing your communication with our Support team, I do see that all of your questions were answered in a timely manner. Apologies if you did not find this or our help article and video library helpful. Our Support team often spends time looking into the specific setup of your system and creates custom video responses both to visually answer your question and provide content that you can reference in the future. We were sorry that you didn't go live with your project and enjoy the benefits of what Regpack has to offer.

Kelly
Overall rating
  • Industry: Program Development
  • Company size: 51–200 Employees
  • Used Daily for 1-5 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 9.0 /10

New Client

Reviewed on 27/02/2020

We are a summer camp handling our registration through Regpack. I have had TONS of questions as...

We are a summer camp handling our registration through Regpack. I have had TONS of questions as our product went live and Regpack has answered all of them with a smile on their face (I'm guessing as all our conversations are over the phone). Even when I needed additional information or I didn't fully understand the explanation the first time they were willing to break it down a different way. And the videos they can send you to reference back later on are AMAZING!

Pros

We are a new client, and I'm not super technology proficient but the RegPack system is user friendly and once you understand the ins and outs it is super easy to use.

Cons

There are a few features that are missing for us, but once we report them they are willing to see which ones are possible to add in the future.

Response from Regpack

Kelly - promise there was a smile on our face when helping you go live and collect registrations and payments seamlessly!

Corinne
Overall rating
  • Industry: Nonprofit Organization Management
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used Weekly for 6-12 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 6.0 /10

Regpack Review for Group Camps

Reviewed on 18/05/2020

Being able to register families as a whole and volunteers on the same platform.

Being able to register families as a whole and volunteers on the same platform.

Pros

The software is customizable which was something we looked for for a long time.

Cons

Sometimes the features are not very intuitive and it can be a little difficult to navigate creating an application or form from scratch. Which makes it feel like the company is forcing you to use them to help you create your product which could cost extra money, that we as a non-profit, don't have.

Response from Regpack

Corinne, glad we could help you to create a system that lets you register families for camp and manage your volunteer process. Our success team is reaching out to make sure you have the training you need to successfully create your volunteer process the way you want! We're glad we can help your non-profit streamline operations and make registration and payments easier!

Carson
Overall rating
  • Industry: Education Management
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used Weekly for 1-5 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 10.0 /10

Great service and a great team!

Reviewed on 05/01/2022

Overall I would recommend Regpack to any organization looking for a powerful and flexible registrati...

Overall I would recommend Regpack to any organization looking for a powerful and flexible registration platform. The flexibility and group registration are by far the best features of the software. Alongside the amazing team behind it!

Pros

Software was extremely easy to integrate into our website, thus allowing a cohesive look on our website. The group registration is a huge hit with me! I tried multiple other softwares (some free some not) and none of them come close to Regpack. They also have top notch customer support. I felt supported throughout the entire building process.

Cons

Truthfully, I haven't found anything I terribly hate. The software is a learning curve at first. But they do a great job of providing resources and getting you familiar with the terminology.

Alternatives Considered

RegFox

Reasons for Switching to Regpack

Because Regpack had the exactly what I needed for group registrations.

Response from Regpack

Thanks Carson for this glowing feedback! Glad we had the functionality you needed and that our team was there to support you every step of the way!

Karen
Overall rating
  • Industry: Nonprofit Organization Management
  • Company size: 51–200 Employees
  • Used Daily for 1-5 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 10.0 /10

Excellent Service and Great Product

Reviewed on 29/01/2021

We are using it for online applications for volunteering and for financial assistance, online event...

We are using it for online applications for volunteering and for financial assistance, online event registration, and virtual trainings and camps. It is a lifesaver.

Pros

Regpack makes the online application and event registration process seamless, organized, and efficient.

Cons

It takes a little time getting used to, but the demos and one on one trainings shortened the learning curve.

Alternatives Considered

Salesforce Sales Cloud

Reasons for Switching to Regpack

Better service and a more comprehensive package.

Response from Regpack

Thanks Karen! So glad we could be a lifesaver for your organization and help you manage a variety of processes you have going on! That's what is great about Regpack - we can create custom flows for volunteers, events, trainings, and courses!

Kassandra
Overall rating
  • Industry: Recreational Facilities & Services
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used Weekly for 1-5 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 10.0 /10

Life Changing!

Reviewed on 19/02/2020

Summer Camp Registration is now a breeze!

Summer Camp Registration is now a breeze!

Pros

The software is very easy to use and customer service has been amazing. From set up to learning how to use the product it has been a great experience.

Cons

At this point I can honestly say that I like everything about this product. The only thing I could say I would change would be that I have to enter a security code every time I log on.

Alternatives Considered

Campminder

Reasons for Switching to Regpack

I like the flow and that it could be used for other programs as well.

Response from Regpack

Kassandra - so glad to hear that our software has helped your camp streamline your registration and payments process!

Marlene
Overall rating
  • Industry: Education Management
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used Daily for 6-12 months
  • Review Source

Overall rating

  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 6.0 /10

Regpack Review

Reviewed on 15/02/2023

Overall, Regpack has been good for building out products and I'm sure some hiccups we faced along...

Overall, Regpack has been good for building out products and I'm sure some hiccups we faced along the way were user errors. It was great to have a prompt and knowledgable support team to help.

Pros

The ability to create products for each aspect of our summer camps is helpful in allowing us to pair up items that need to be charged, such as tuition and fees, as well as allowing students to add in optional products, like housing. I love how quick and helpful the Support team was with helping along the way.

Cons

There were a few bugs along the way that slowed me down a bit along the way. Little quirks that seemed to clear out upon frequent 'refreshings' of my browser.

Response from Regpack

Awesome to read that you can increase revenue through add-ons and optional products during the camp registration process!

Susan
Overall rating
  • Industry: Nonprofit Organization Management
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used Daily for 2+ years
  • Review Source

Overall rating

  • Ease of Use
  • Likelihood to recommend 6.0 /10

Regpack is very intuitive

Reviewed on 17/01/2023

Pros

Regpack is very intuitive and easy to figure out. I especially utilize the forms, triggers, and token features.

Cons

There are some odd glitches with the software. For example, sometimes when I change the status of a user, certain forms disappear. They are easy enough to add back, but I am not sure why this happens.

Response from Regpack

Susan, thanks for your feedback! Please send over a video to our support team, if you can, of the user status and form issue you have seen. We'd love to see what's going on in your system!

Glad to hear that you find the system to be intuitive and that our customizing tools like triggers and personalization tokens make things easier for you!

Jessica
Overall rating
  • Industry: Hospital & Health Care
  • Company size: 501–1,000 Employees
  • Used Daily for 1-5 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 8.0 /10

Great Starting Point for a New Program

Reviewed on 17/06/2016

Overall, I have been very happy with my experiences with Regpack. The individuals who have...

Overall, I have been very happy with my experiences with Regpack. The individuals who have assisted us from our initial inquiry, all the way through getting our specific forms set up have all been professional, quick to respond, and willing to work with us to the best of their abilities.

My only drawback to this review is the functionality of the software is somewhat limited. I feel we were a little mislead on the capabilities the program had when we were discussing what we needed with our rep from Regpack. There have been a few moments where I set the system up the way I felt it would best meet OUR needs as a company and was told that I "couldn't" do it that way (not that the system didn't allow for it, but REGPACK as a company wouldn't allow it to be set up that way or that I couldn't do it as an administrator, that someone at Regpack would have to set it up for me). That was a little frustrating, particularly when it is something simple that I can handle doing, and am forced to email/call and wait for a response. This could potentially become a bigger issue as we go public and need to make adjustments.

I will say that the individuals who helped us get our forms set up and the system programmed the way we wanted it did their very best to give us what we needed, despite the limits set forth by various issues.

We are still concerned with the real-life application of our system, but for what we paid, I think we are getting a VERY good starting point. Time will tell whether or not this is a sustainable system for us, or if we will need to go to another company that can do more custom work (which will, of course, be far more expensive)

Lastly - I want to say thank you to Max, Nicole and Andrew for all their help. They put up with endless questions, multiple conference calls, emails from us at crazy hours thanks to our time difference, and have taken it all in stride. I appreciate everything they have done to help us launch this program and look forward to our next endeavor (which we will be starting shortly!)

Pros

I think the software is incredibly user friendly. From the back-end, I was able to figure out how to set up almost everything I needed.

It is allowing us to pilot an online program for applications, which is huge for our Foundation. I can't say enough good about the bang for the buck here. :)

Cons

There are frequently freezes/glitches when working from both the front and back ends, which results in having to refresh the page. Frustrating for me, but workable. I am concerned with how this might deter folks coming in to use our system, but time will tell.

I definitely am unhappy with some of the inflexibility the system has with regard to editing wording, etc. However, I have been told these are things that may be fixed in the future.

Abena
Overall rating
  • Used Daily for 6-12 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 5.0 /10

Overall helps with mass registration and payment processing.

Reviewed on 05/11/2017

Pros

automated, cc processing, filters, sending mass emails (I wish you did not have to create it first). I like that we can send parents to our site, registration for parents is relatively straight forward. Payment plans was a great feature.

Cons

I do not like that the account is still considered "active" even if you are not accepting payments. You have to email to "turn it off" and this was not effectively communicated so I feel as though I have been overcharged a lot. Everything is US$ and we are a Canadian company which does not help.
Automated invoices via email was nice but would be better if sent as a pdf. Invoice email triggers didn't always work, and was problematic to trigger for people on payment plans.
The software was meant to improve our mass registration issue and payment processing which it has done, however I wish it did more convenient things like exported class attendance lists (no cvs that need to be manipulated), had staff management or ways staff can sign contracts and upload information, was straightforward in adding additional programs that existing users can sign up to, better ways to deal with medical reports for campers.
We recently added some new programs and there isn't a simple way to do this without creating a new project. A new project is an additional (not communicated to us during demo). We have used for 1 summer and I foresee having issues with parents signing up next year. Better communication and videos on how returning campers can sign up quickly using their past info would be helpful.Overall we budgeted for this software based on prices that were communicated to us but have been experiencing several unexpected charges, making us question if we choose the right software

Response from Regpack

Abena, thanks for taking the time to share.

Pricing and procedures are all clearly noted Terms of Service document that you reviewed and signed. I'm sorry this wasn't made clear to you and if you have questions or would like to review your Terms, please let Support know.

As we are a US-based company, our listed prices are in USD, however, you are processing your registration payments in CAD. The ability to charge in multiple currencies is a unique feature of Regpack!

I am glad to hear your feedback that Regpack did what it was intended to: allow for mass registration and payment collection. It sounds like Regpack is able to provide class attendance lists, sends payment invoice emails and reporting as well.

You are able to use Regpack for your staff, including using our e-signature widget to have staff sign contracts and our upload tool so they can upload documents.

We are happy to work with you to make your registration easy and seamless! Thanks for your feedback!

Nancy
Overall rating
  • Industry: Recreational Facilities & Services
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used for 2+ years
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 8.0 /10

We are a swim club with a very complicated rate structure, and RP has been pretty responsive.

Reviewed on 08/01/2018

Our members get to register online, which some of them prefer to filling out a paper form. (Our...

Our members get to register online, which some of them prefer to filling out a paper form. (Our swim club has a limited membership, so we do not need it to handle volume or for marketing.)

Pros

Affordable. Their programmers have worked with us on necessary customization. We are a seasonal business, so are just starting to look at next season, and see that there are lots of improvements, but we have not tried them yet.

Cons

Because we have different kinds of memberships and extra services, it has been a challenge to program and sometimes it has taken several tries/tests to get things to work smoothly. Also, their constant improvements sometimes get ahead of us (seasonal users), so we have to re-learn how to handle something that is changed.
We have had some problems getting the kind of reports we need, but that may be more our lack of training/understanding. When the funds are conveyed, their reports (but not the actual deposits) with the details have sometimes taken an extra day or two, and the format (which may come from their card processor, not RP) could could be better.
(As seasonal users, our frequency of use, the question below, varies...several times a week during our peak registration time, then very little the rest of the time.)

Response from Regpack

Nancy, we're glad to hear that Regpack can handle your complicated payment structure.

Regpack started out as our CEO's PH.D. thesis that looked at data networks and their connections. This has formed the basis of Regpack being able to create pretty much any logic needed by our clients, in your case, a rate structure that serves your exact needs.

For your system specifically, autobilling plays a huge roll in ensuring every registrant type is charged appropriately as well as paying on a variety of schedules and payment plans. Most registration software options on the market cannot provide such comprehensive and robust functionality.

We are glad to have you back for your 3rd season with us in 2018!

Michael
Overall rating
  • Industry: Education Management
  • Company size: 51–200 Employees
  • Used Daily for 1-5 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 9.0 /10

Game Changer

Reviewed on 18/07/2019

Our summer camp program was all-paper. Poor controls and oversight over registration fee collection....

Our summer camp program was all-paper. Poor controls and oversight over registration fee collection. Registration forms were eye-tests and poorly designed. Creating class rosters was an administrative nightmare.

Our summer camp director wanted to enhance program offerings and increased the number of camps/classes available by 30%. We began researching a camp registration product in mid-April and had designed and implemented a registration platform in less than 2 weeks. Our camp participation rate and fees collected jumped by over 40%. The triggers process presented a parent with all camp options available to their son or daugher, based upon age, grade and gender. This increased the number of camps registered for by family from prior years.

We now have control over who didn't pay. We now have 100% compliance with release forms. And we didn't add anyone. In fact, it reduced overall effort.

Our camp director and counselors were able to prepare based upon number of kids registered. It reduced waste in ordering materials and actually allowed us to reduce the number of counselors who were previously being employed "just in case" we needed another counselor.

Reduced friction in the registration process, improved revenue and participation rates, improved cost management. VERY reasonable pricing. Easy to administer. What else is there to say??

Pros

Work flow ensures that all necessary steps are taken. If anything is missed--it is easy to see what was missed.
Ability to present a suite of camps and classes for a registrant based upon triggering criteria--age, grade, gender.
Easy to data mine and create own reports.
Working with design and implementation team was flawless and professional.
Families found it easy to work with.
Uptime/availability.

Cons

Standard reporting. Didn't provide us with much useful information. As highlighted in pros--the ability to data mine offset the weakness.

Response from Regpack

The benefits you describe are EXACTLY what we love to hear from clients. Our goal is to provide an invaluable tool to our clients that make collecting and managing data & payments streamlined and easy. We love knowing that registration and income increased dramatically once you moved to Regpack as well as form compliance. These things make going into your camp season less stressful!

Rachel
Overall rating
  • Industry: Nonprofit Organization Management
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used Daily for 1-5 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 10.0 /10

Makes my job easier!

Reviewed on 23/06/2020

Overall, we LOVE Regpack and have nicknamed it Reggie in our office! It cuts my admin time by about...

Overall, we LOVE Regpack and have nicknamed it Reggie in our office! It cuts my admin time by about 30% in managing our program, and as I discover more features and learn how to better utilize all it has to offer I would guess that percentage would increase. The online videos and training are helpful and if you have time to watch them, I definitely would. If we need a new "project" I would likely have the RegPack team build it to save time and ensure its done right. Once it's set up it easy to edit and update (or copy, if you want a duplicate).

Pros

I love how easy it is to sort, and set statuses for all users across the platform. We do a phased application cycle and its important to track where people are in the process. The status feature lets us do that. Then you can trigger custom emails once the form is complete, or annual send emails as needed from the system. I also love the report building, and the ability to export the whole application, including uploaded documents in ONE STEP. I love a lot of things, so it's hard to say what I love the "most."

Cons

I feel like it can be slightly confusing the build out a new form from scratch and get the flow/triggers the way you intend them. With that said, RegPack will build it for you for a very reasonable price. The other thing is that I have not had awesome luck with the response from their support team (long reply times, or no reply).

Response from Regpack

Rachel, so great to hear this feedback and how much Regpack is helping to manage your processes more efficiently as well as allowing you to customize your workflow to match your unique needs.

Regpack really shines when it comes to managing a multi step process, and it sounds like you are using our status tool along with other functions to ensure applicants move through the process in a way that is easy for you to manage.

Erin
Overall rating
  • Industry: Music
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used Daily for 1-5 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 10.0 /10

The best decision I made this year

Reviewed on 10/05/2019

It has been great working with Regpack. Our registration numbers are up this year, thanks in part...

It has been great working with Regpack. Our registration numbers are up this year, thanks in part to the ability to offer auto-payment plans. I would absolutely choose Regpack again.

Pros

Working with Regpack has saved me time and money! I really appreciated that I could send a copy of last year's forms (from another system) to the developer to create a draft system in Regpack. I like the ease of personalizing registrations by adding comments or awarding a scholarship. The ability to send and track emails within the system is fantastic. That function alone has saved me from hiring additional admin help. The filtering system is also helpful, as we have multiple instruments and type of registrations (teachers, students, parents). Another thing that has been really useful is the ability to see and modify a user's registration after it is submitted.

I also like being able to work on multiple unrelated projects for different teams.

Cons

Because it is so powerful, it takes a while to learn the ins and outs. I'm sure there are functions and capabilities that I am not using because I haven't discovered them yet. It has been frustrating at times to not find what I'm looking for in the help pages and have to send an email and wait for a reply. I appreciate that the auto-reply has an option where you can let them know if it's an urgent need. The help desk has always replied within the promised time frame with what I need.

Response from Regpack

Erin, high praise, thank you!

It's wonderful to know that Regpack has been a good business decision for your organization.

We love to hear that our clients can spend more time on tasks besides managing registration and payments, since Regapck makes this just work!

Even better is knowing that using a business tool like Regpack can help increase your enrollment, as well as getting paid when you need to.

Verna
Overall rating
  • Industry: Education Management
  • Company size: 11–50 Employees
  • Used Daily for 1+ year
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 0.0 /10

Don't do it

Reviewed on 18/01/2023

Not good. Although, after repeated attempts to get support over several days, I did have a lovely...

Not good. Although, after repeated attempts to get support over several days, I did have a lovely person step in to help me. I got lucky. It looks weeks to get uploaded originally and more than a week to go live second year for our small company. Software should make this easier, not harder. It still costs about as much in labor as our simpler method because it is so complex and easy to err.

Pros

It pays quickly and after many attempts to get support, I did have a lovely and helpful person work with me.

Cons

It is difficult to use for admin and for users. I am constantly having to help people register. Takes a lot of my time. Also, there is no way to contact anyone on the phone. They just have an answering service that takes messages that don't go anywhere. No one will talk to you if you need immediate help. They only guarantee a two-day response.

Response from Regpack

Hi Verna,

I am sorry to hear of your experience. It looks like you were using the incorrect support email for a period of time, but were able to connect back with our team, who provided responses promptly for challenges you were facing.

We hope that offering 1:1 training for the software, in addition to our custom project manager build that you received at the beginning of your engagement, has helped to make this easier!

Kim
Overall rating
  • Industry: Legal Services
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used Daily for 1-5 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 1.0 /10

Not sure what exactly we paid for

Reviewed on 22/07/2019

This is NOT a product I would recommend. After discussing with our web designer, he indicated he...

This is NOT a product I would recommend. After discussing with our web designer, he indicated he had never worked with a registration process that​ is so complicated. Had we not already invested in Regpacks, we would have taken his advice and gone a much more user-friendly route.

Pros

None come to mind. I am not sure after walking through the process what the advantages are to much simpler products offered.

Cons

Nearly impossible to get ahold of support. Configuring a project​ is much more complicated than lead to believe. I have never called and spoken with someone, rather only a message is taken with someone advising you that your call will be returned in 1-2 days. Meanwhile, if you are in need of launching your project in a timely manner, how can you possibly do so when you can never speak to someone. Basically, a 5-10 minute resolve to your issue can instead take days.

Response from Regpack

Hi Kim, I'm sorry to hear this has been your experience with Regpack. After reviewing your account, it seems as though your Project Manager was in constant communication with you during your build process, including scheduling multiple phone calls to ensure your project was built according to your needs and a final call to walk through your system before going live. We also did everything on our end to ensure you went live on your timeline.

Regarding our Support, we are email based however calls are scheduled when needed. Due to the complex builds of each client, we schedule calls so our team has time to review your system to offer the most productive feedback. Additionally, when a project is live, we like to ensure changes will not negatively affect your data and the experience of your users.

Lastly, we offered the option for a 1:1 Q&A session with our team, which was scheduled for June 26, however you did not attend nor did you respond to our email with the option to reschedule.

Juan Carlos
Overall rating
  • Industry: Nonprofit Organization Management
  • Company size: 1,001–5,000 Employees
  • Used Daily for 6-12 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 10.0 /10

We struggled in the past trying expensive and complex online reg options. Regpacks saved us!

Reviewed on 08/02/2018

It saved us a good amount of money, critical piece when you are a non-profit organization hosting...

It saved us a good amount of money, critical piece when you are a non-profit organization hosting free (or non-expensive) conferences and gatherings. It is excellent to have access to a powerful tool fully customizable in almost every single way...

Pros

It is a very intuitive and simple but yet powerful enough to handle an endless array of events we have on yearly basis. Our customer experience changed "east to west" with an user-friendly front and back-end.

Cons

They don't have a live-person on the other side of the phone to assist us in case you have questions or need assistance configuring your own online registration (which, in fairness, is very rare). It'd be nicer to be able to pick up the phone and have someone addressing the questions "on the spot". You need to leave a message and they will contact you.

Response from Regpack

Juan Carlos, what a bummer that it took several bad and expensive experiences to find us! We wish it could have happened sooner!

One thing we pride ourselves on in the registration software space is creating a product that conforms to you, not that you have to conform to. It's great to hear that you've found Regpack to be powerful to handle all of your needs.

Great to hear as well that Regpack not only saves you time, but money as well. For non-profits especially, but for any organization, money is the bottom line. Time is money, and Regpack strives to save you time, so you can make more money!

Caitlin
Overall rating
  • Industry: Nonprofit Organization Management
  • Company size: 51–200 Employees
  • Used Daily for 6-12 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 10.0 /10

Quick and easy registration software

Reviewed on 12/05/2021

[SENSITIVE CONTENT HIDDEN], our sales contact, provided excellent sales support and advice. He took...

[SENSITIVE CONTENT HIDDEN], our sales contact, provided excellent sales support and advice. He took the time to learn about our organization, answer questions and demonstrate the product on more than one occasion. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] provided us with flexible pricing options and helped us find a solution that was affordable and appropriate for our registration needs.
Will Young, our project manager, took our requirements and set up the initial project. Our feedback and change requests were handled quickly and professionally. From the first meeting with Will to the actual launch of our registration software, took about 10 business days. This is a testament to the support of the RegPacks team and the ease of use of the RegPacks software.
We only had one or two support questions after we launched, and they were handled with custom video replies that quickly addressed our particular issue and provided a solution.
Overall, we have had a terrific experience with RegPacks.

Pros

The software is easy to customize and manage. It is easy and quick to copy projects without getting additional technical support.

Cons

Some of our logic scenarios were not available yet in the system, but workarounds were provided.

Response from Regpack

Caitlin, so great hearing how smooth the onboarding proecss was and that you are pleased with our product and support! Client satisfaction is our #1 goal! Glad to have you and Strong Start part of the Regpack family!

Sara
Overall rating
  • Industry: Leisure, Travel & Tourism
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used Daily for 2+ years
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 10.0 /10

Great tool!

Reviewed on 10/12/2021

Setup was easy! Support is OUTSTANDING !!

Setup was easy! Support is OUTSTANDING !!

Pros

Regpack gives me the ability to easily manage our tour registrants/travelers for multiple tours. Project setup is easy, and since most of our tours are similar, being able to copy projects saves a ton of time. Reporting is simple to customize, and gives me access to the data in any format I need.

Cons

Imbedding into our existing WP front end is a little clunky, but I can't blame all of that on Regpack. While our registration process isn't impacted, I do with we could get a couple of things ironed out.

Response from Regpack

Thanks for your feedback Sara!

Glad to hear that Regpack helps you to manage your trips easily, and makes project setup every time a big time saver!

It's a pleasure working with you and your team!

Misty
Overall rating
  • Industry: Nonprofit Organization Management
  • Company size: 11–50 Employees
  • Used Monthly for 2+ years
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 10.0 /10

Regpacks made our church outreach event registration counts accurate and non labor intensive.

Reviewed on 21/06/2017

The products for our two annual event are no charge to the people attending. Therefore product...

The products for our two annual event are no charge to the people attending. Therefore product count was very important and the number of people coming was also very important. Prior to Regpacks the counting was done manually. One year we ran out of product. The second largest benefit with RegPacks was the reduction of paper use. RegPacks eliminated a paper registration form and eliminated the duplication of the completed paper form.

Pros

Ease of use. The flexible month to month usage without monthly or annual contracts. Is the condition of questions leading to other questions based on registrant response.

Cons

Back end user administration does not have all the features today's technology offer. Not being able to have two forms for two different registration events.

Response from Regpack

Hi Misty,

Thank you for your feedback!

I wanted to respond to the con you mentioned, about not being able to have 2 forms for 2 different registration events. This is actually possible!

Our conditional logic allows you to present any form you want to any user, based on their answer to a previous question. If you have a user registering for one, or more events, you can show them the forms they need to complete based on the events they will attend.

Alternatively, we can help set up a unique registration application per event. Our new release copy function will allow you to set up one event and everything can be copied over. Forms, fields, products, emails, reports and so much more. The system even remembers if they have registered in the past for another event and can port over their information.

A member of our support team will be reaching out to you to help you create the forms you have in mind so you can get the most out of Regpack!

Sandi
Overall rating
  • Industry: Education Management
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used Daily for 2+ years
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 8.0 /10

RegPacks is a great system. The triggers, e-mail capabilities and so many other features are...

Reviewed on 17/07/2017

Ease of registration management and tracking income/headcounts. Ease of managing forms: liability,...

Ease of registration management and tracking income/headcounts. Ease of managing forms: liability, medical, etc. Saves time.

Pros

The triggers, ability to apply different discounts, customize products and e-mails, track progress/growth; easily see which classes are filling and which need more marketing; ability to 'trigger' e-mail to admin for special needs student alerts and so much more.

Cons

Every once in a while there are glitches or small errors in the system. When I try to clearly send an e-mail to support about the issue, I sometimes get replies that make me think Reg support team did not ready my note very carefully. Then there is a fair amount of back & forth before things get worked out. This can be frustrating when time is critical.

Katherine
Overall rating
  • Industry: Restaurants
  • Company size: 10,000+ Employees
  • Used Daily for 2+ years
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 10.0 /10

Grant Program

Reviewed on 14/04/2020

We are happy with Regpack and have recommended it to companies looking to establish their own...

We are happy with Regpack and have recommended it to companies looking to establish their own employee crisis programs.

Pros

The ability to have grant applicants log in to complete applications and manage their application process is invaluable. It has saved us tons of time and allowed us to be more efficient in our granting process resulting in greater ability to assist more of our team members in crisis.

Cons

I wish the user management system was a little more intuitive. It is also somewhat cumbersome to create forms.

Response from Regpack

Katherine, it's always a pleasure to hear how Regpack saves organizations time and be more efficient in their day to day tasks. We appreciate your referrals!

Cory
Overall rating
  • Industry: Nonprofit Organization Management
  • Company size: 2–10 Employees
  • Used Daily for 6-12 months
  • Review Source

Overall rating

  • Value for Money
  • Ease of Use
  • Customer Support
  • Likelihood to recommend 10.0 /10

Fits everything that we need

Reviewed on 04/04/2019

Have been utilizing it for 6 months and this is our first camp year using Regpack and have not had...

Have been utilizing it for 6 months and this is our first camp year using Regpack and have not had any issues. It makes my job soooo much more efficient.

Pros

Functionality, versatility. I am able to send template emails to each student individually or in bulk. I like the trigger capability in that once a student registers, an email automatically goes to their school. Instead of support typing responses and hoping you know what they are talking about, many times they will create a video specifically answering my question showing step by step, in my actual account, what I need to do. I LOVE that!

Cons

Sometimes it takes a bit a searching for a feature but if I am not able to find it, a quick email to support gets it done.

Response from Regpack

Cory, it's great to hear we are hitting the mark for you in terms of making your workflow more efficient and getting you the (video) help you need fast! Our goal is to make sure the experience of your families on the front end and your experience in the back end are great every time!